Pytanie:
Czy przed rokiem 1980 podjęto próbę ewangelizacji na rzecz prawosławia?
Ne Mo
2017-11-27 18:50:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zwolennicy protestantyzmu i katolicyzmu ewangelizowali na całym świecie. Czy kościoły prawosławne próbowały szerzyć swoją religię w podobny sposób?

Czy Bizantyjczycy lub Rosjanie próbowali nawrócić podbitych poddanych na prawosławie? Czy wysłali misjonarzy poza swoje granice, aby głosili ewangelię?

Wybrałem „przed 1980 rokiem”, ponieważ w dobie internetu można znaleźć kogoś, kto powie cokolwiek. Tylko moja próba odfiltrowania „jednego gościa z witryną”, który mówi, że wszyscy powinniśmy być ortodoksami.

„Apostołowie Słowian”: https://en.wikipedia.org/wiki/Saints_Cyril_and_Methodius
Tak. Po schizmie. Nazywanie Pawła katolikiem, prawosławnym czy protestantem wydaje się głupie, ale jestem pewien, że niektórzy by się nie zgodzili.
@bgwiehle Dobra uwaga na temat nawracania Słowian, nie pomyślałem o tym
Wpis został zablokowany z powodu „nadużycia” oflagowania i rozpoczynającej się wojny o edycję. Plakat i społeczność muszą dojść do porozumienia w sprawie akceptowalnej, nie powodującej nadużycia formy tego postu.
Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji; ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (http://chat.stackexchange.com/rooms/69371/discussion-on-question-by-ne-mo-before-1980-was-there-ever-an-attempt- to evange).
Który „ortodoksyjny”?
Każdy. O jakim rodzaju coś wiesz?
Pięć odpowiedzi:
Robert Columbia
2017-11-27 19:11:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, misjonarze prawosławni głosili swoją wersję Ewangelii osobom z zewnątrz w sposób nie różniący się zbytnio od protestantów i katolików.

Rosyjscy misjonarze głosili prawosławie tubylcom Alaski w XVIII wieku (Alaska była wówczas terytorium Imperium Rosyjskiego), przekształcając niektóre. Zobacz także tutaj. Jednym ze znanych rosyjskich misjonarzy jest św. Innocenty z Alaski, który zaczął tłumaczyć Biblię na aleucki.

Rosyjski Kościół Prawosławny honoruje św. Nikołaj z Japonii, który (w XIX wieku) głosił prawosławie w Japonii, która nigdy nie była częścią imperiów rosyjskich ani bizantyjskich.

Krótka odpowiedź brzmi:

Tak, próbowali szerzyć swoją religię na podbitych obszarach w ich granicach.

Tak, próbowali szerzyć swoją religię poza ich granicami.

OK, ale czy to „ogniem i mieczem” czy nie?
Kevin Peter
2017-11-27 23:28:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, wysyłanie misjonarzy ortodoksyjnych było dość powszechne, przynajmniej w bardziej odległej przeszłości.

Kiedy Cesarstwo Bizantyjskie było jeszcze czymś w średniowieczu, misjonarze byli często wysyłani do pogan na Wschodzie. Europa i Bliski Wschód. Zwłaszcza Słowianie byli częstymi adresatami misjonarzy. W tamtych czasach misjonarze powszechnie stosowali odgórny styl nawrócenia, w którym miejscowy władca nawracał się, a następnie nawracał tych, którzy byli pod nim.

Serbowie, Bułgarzy i Wołosi byli nawracani w ten sposób i Rosjanie zostali nawróceni jako jeden z warunków porozumienia pokojowego. Misjonarze zostali następnie wysłani do Rosjan, aby ich nauczali i monitorowali ich nawrócenie.

Prawosławny misjonarz z Konstantynopola, św. Cyryl, wynalazł cyrylicę podczas misji na terenach dzisiejszych Czech. i Słowacji, aby lepiej pisać języki słowiańskie. Regiony te ostatecznie stały się rzymskokatolickimi, ale cyrylica rozkwitła w słowiańskich regionach prawosławnych.

Gdy Cesarstwo Bizantyjskie upadło i ostatecznie upadło pod koniec średniowiecza, Rosja była główną potęgą prawosławną i kierowała nim dalsze prozelityzm. Wraz z rozwojem Rosji misjonarze byli zajęci nawracaniem niechrześcijan w nowo nabytych regionach.

Bez wątpienia odbywały się misje do regionów, które obecnie nie są chrześcijańskie, ale nie mam o nich żadnych informacji. Domyślam się, że Rosja miała misjonarzy w Chinach na początku XX wieku wraz ze wszystkimi innymi mocarstwami europejskimi. Nie znam żadnego ogólnego sukcesu w nawróceniu w XX wieku. Podejrzewam, że ortodoksyjna praca misjonarska znacznie spadła, gdy większość krajów ortodoksyjnych została komunistyczna.

Witamy w History: SE. Źródła potwierdzające twoje twierdzenia znacznie poprawiłyby twoją odpowiedź.
[Źródło chińskiej ortodoksji] (https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Orthodox_Church) - dodaj to do ostatniego akapitu
Chiny zakazują duchowieństwa wyszkolonego za granicą, aw Chinach nie ma ortodoksyjnych seminariów, więc mają zwolenników w Harbinie, Pekinie i Szanghaju, ale nie mają duchownych. Parafia Ambasady Rosyjskiej w Pekinie wpuszcza cudzoziemców na liturgię w normalne niedziele, ale nie Chińczyków. Słyszałem, że w 2016 roku dostali specjalne pozwolenie na wyjazd również chińskim prawosławnym, a kościół był przepełniony.
Prawdopodobnie dodaj również źródło tego czeskiego / świętego Cyryla.
Na marginesie, godne uwagi jest to, że misjonarze prawosławni odnosili większe sukcesy na obszarach, które handlowały głównie z istniejącymi obszarami prawosławnymi (np. Russa z Konstantynopolem), podczas gdy misjonarze katoliccy odnosili większe sukcesy na obszarach, które handlowały głównie z istniejącymi obszarami katolickimi. To może przemówić do krajów ** rzeczywistych ** motywacji do wybrania wiary.
Cyryl i jego brat Metody wymyślili [skrypt głagolicy] (https://en.wikipedia.org/wiki/Glagolitic_script). Cyrylica została później wymyślona przez ich zwolenników, aby być bliżej greki
user26763
2017-11-28 02:01:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Odpowiedź brzmi: tak.

Prawosławie ma długą historię nawracania i rozpowszechniania chrześcijańskiej Ewangelii przez misjonarzy w różnych kulturach.

Pierwszy przykład pochodzi z 800 roku ne / n.e. , w okresie rozkwitu Cesarstwa Bizantyjskiego. Było dwóch świętych grecko-Tesaloniczan, Cyryl i Metody. Jedną z ich głównych ról czy też „misji” było nawracanie Słowian na chrześcijaństwo; dokładniej mówiąc, ludy słowiańskie żyjące w sąsiednim regionie Bałkanów, zwłaszcza wokół Bułgarii, gdzie wiele ludów słowiańskich osiedliło się od 500 roku ne / ne.

Słowianie byli pierwotnie pogańską kulturą politeistyczną, której pochodzenie geograficzne były w Rosji i Polsce. Jednak do 500 AD / CE- (około pokolenia po upadku Cesarstwa Rzymskiego), wiele ludów słowiańskich podbiło i osiedliło się w całej Europie Wschodniej, która w tym czasie składała się głównie z trzech głównych krajów: Ilirii, Dacji i Tracji. - (choć włączenie Tracji jako kraju Europy Wschodniej jest dyskusyjne). Słowianie radykalnie i nieodwracalnie zmienili krajobraz demograficzny Europy Wschodniej (a także zaatakowali sporą część Grecji kontynentalnej, w tym części Peloponezu w południowej Grecji).

Po zamieszkaniu na Bałkanach przez 300 lat - (w tym spora część Grecji kontynentalnej), biskupi grecko-Tesaloniczan, Cyryl i Metody asymilowali Słowian bałkańskich w obrządku bizantyjskiego - (co później nazwano „prawosławiem”). Gdy Słowianie bałkańscy przyjęli bizantyjską religię i kulturę chrześcijańską przekazaną im przez świętych Cyryla i Metodego, zaczęła ona rozprzestrzeniać się i wpływać na Słowian w Rosji, przez co pierwszy rosyjski król (lub jeden z najwcześniejszych rosyjskich królów) przyjął chrześcijaństwo obrządku bizantyjskiego w początek - (lub blisko początku) drugiego tysiąclecia AD / CE.

Chociaż Bizantyjczycy przynieśli również do Afryki własną formę chrześcijaństwa, a konkretnie do Etiopii, na wieki przed przybyciem Cyryla i Metodego. We wczesnych latach Cesarstwa Bizantyjskiego - (wierzę w lata 500 ne / n.e., jeśli moja chronologiczna pamięć jest poprawna), grecki biskup imieniem Frumentis i jego otoczenie misyjne wprowadzili Etiopczyków chrześcijaństwo obrządku wschodniego. Teraz należy zauważyć, że Etiopia ma długie historyczne powiązania z Bliskim Wschodem od króla Salomona; tak więc wczesnośredniowieczna Etiopska asymilacja i nawrócenie na chrześcijaństwo obrządku bizantyjskiego niekoniecznie była tak radykalna kulturowo lub szokująca (a stosunki między Grekami i Etiopczykami poprzedzały erę bizantyjską, sięgającą czasów Homera).

I jeśli dobrze pamiętam, Bizantyńczycy prowadzili także chrześcijańską pracę misyjną w Nubii (dzisiejszy Północny Sudan) na wieki przed podbiciem Sudanu przez arabskich muzułmanów. Innymi słowy, „dawno temu” Północny Sudan był chrześcijaninem, a konkretnie bizantyjskim chrześcijaninem.

Być może w Cesarstwie Bizantyjskim istniały inne regiony, w których mogła mieć miejsce działalność misyjna; miejsc, takich jak Sycylia, części Afryki Północnej, a także Bliski Wschód. Jednak praca misyjna bizantyjskich chrześcijan na Bałkanach iw Afryce Wschodniej we wczesnym średniowieczu jest dobrze udokumentowana.

Dobra odpowiedź, ale po raz kolejny byłaby znacznie lepsza, gdybyś ją zredagował, tak aby [uwzględniać źródła] (https://history.meta.stackexchange.com/a/907/24858).
Nie mam żadnych głównych źródeł, które mógłbym w tej chwili przytoczyć. Jeśli jednak szukasz różnych tekstów historycznych na temat Cesarstwa Bizantyjskiego, a także odwiedzasz niektóre witryny prawosławnych (mianowicie greckich lub rosyjskich prawosławnych), powinny one być w stanie dostarczyć ci informacji i literatury, które powinny być bardziej szczegółowe i kronika historii bizantyjskiej pracy misyjnej.
A także miejsca etiopskich prawosławnych chrześcijan.
Myślę, że nie rozumiesz. Przeczytaj odpowiedź Marka, do której link znajduje się w moim poprzednim komentarzu. Dobrze wyjaśnia, dlaczego włączenie źródeł poprawia jakość odpowiedzi. W szczególności ostatnie zdanie: „_Problem polega na tym, że bez źródeł nie mogę stwierdzić, czy [odpowiedź jest] godna zaufania, dokładna czy rzetelna_”
Nie znam członka giełdy historii o imieniu Mark; może możesz podać mi link?
Zrobiłem. Po prostu kliknij link (tekst „dołącz źródła”, zazwyczaj jest koloru niebieskiego) w moim poprzednim komentarzu powyżej.
Nie zdawałem sobie sprawy, że miałeś na myśli Marka Wallace'a ....... jednego z bardziej znanych i bardzo popularnych współpracowników wymiany stosów historii- (przepraszam za moją chwilową ignorancję). Cóż, to prawda, że ​​źródła z pewnością poprawiają jakość pytania i odpowiedzi. I jako ktoś, kto wiele lat temu studiował historię na Rutgers University, z pewnością mogę zgodzić się z tą perspektywą. Są pewne pytania lub odpowiedzi, z których jestem w stanie z łatwością skorzystać, chociaż są inne pytania lub odpowiedzi, których być może nie będę w stanie znaleźć z łatwością. Jak powiedziałem, minęło już kilka lat .....
od Graduate school, więc możliwość znalezienia źródła na dowolny temat, który mnie interesuje lub w pewnym stopniu interesuje, nie zawsze jest możliwy. Wymogi życia codziennego i pracy zawodowej nie zawsze pozwalają nam na swobody, z których cieszyliśmy się kiedyś, gdy byliśmy młodsi. Nie chcę być wymówką, jednak kiedy odpowiadam na pytanie lub zadaję pytanie, staram się sformułować je kontekstowo i jeśli to możliwe ..... tekstowo- (chociaż nie zawsze mam czas aby to zrobić). Jak wiecie, wyraziłem poważne zastrzeżenia co do autentyczności Wikipedii.
Niemniej jednak postaram się być bardziej tekstowy w swoim podejściu, odpowiadając na pytanie lub stawiając pytanie, chociaż nie zawsze mogę to zagwarantować.
Jeśli chodzi o Wikipedię, myślę, że jasno wyraziłem swój pogląd w mojej odpowiedzi na [pytanie o meta] (https://history.meta.stackexchange.com/a/3584/24858). Sugerowałbym, abyś zdecydował się na podstawie artykułu po artykule. Jeśli uważasz, że artykuł jest nieprawidłowy, nie podawaj go jako źródła, ale zależy to od Ciebie. (Możesz również spojrzeć na link ** pomoc ** po prawej stronie pola tekstowego, gdy następnym razem napiszesz komentarz. Jeśli nie wymienisz mnie z imienia i nazwiska - używając symbolu _@_ - mogę nie widzieć Twoja odpowiedź. Otrzymuję tylko automatyczne powiadomienia o komentarzach do moich własnych pytań i odpowiedzi)
axsvl77
2017-11-27 21:29:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie mam źródła tego, ale od innych słyszałem, że metody są różne. Misje prawosławne polegają na tym, że pojawia się duchowny, buduje kościół i zaczyna odprawiać nabożeństwa, i czeka, aż ludzie zaczną się pojawiać.

Po prostu pójdą dalej i przetłumaczą nabożeństwo na lokalny język, wymyślając alfabet, jeśli to konieczne, i zacznij. Oni naprawdę nie robią zbyt wiele "Daję ci jedzenie / lekarstwa, zostajesz chrześcijaninem?" rodzaj wymiany. Po prostu odprawiają liturgię i czekają.

Rozumiem, że oprócz misji na Alasce cała Syberia została nawrócona w ten sposób: zbuduj kościół, przetłumacz Biblię i czekaj. (Na początku SU istniało mnóstwo języków pisanych, które zostały zastąpione przez alfabet łaciński, a następnie rosyjski.)

Część z tego ma miejsce w Uganda między 1920 r. A teraz. Niedawno w Gwatemali.

Czy mam to usunąć? Wydaje mi się, że jest to bardziej rozbudowany komentarz informacyjny niż rzeczywista odpowiedź.
Nie, nie usuwaj go. Nie ma stosu, ale tak samo jest z historią (dlatego ten stos jest o wiele mniejszy, niż mógłby być)
@NeMo "_... dlatego ten stos jest o wiele mniejszy niż mógłby być_". Bardzo chciałbym zobaczyć, jak rozwiniesz ten punkt w [meta] (https://history.meta.stackexchange.com/). Zgadzam się z tobą całkowicie co do zasady, byłoby interesujące dowiedzieć się, czy zgadzamy się również co do szczegółów, dlaczego tak jest.
Tak, w pewnym momencie to zrobię, na zdrowie
Nick Nicholas
2018-04-21 17:46:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Znacznie później niż inne odpowiedzi: http://www.hchc.edu/missions/articles/articles/orthodox-mission-in-tropical-africa dokumentuje działalność grecko-prawosławnych misjonarzy Afryka Subsaharyjska przez Patriarchat Aleksandrii; To prawie XX wiek. Biskupstwa Afryki są wymienione pod https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_Orthodox_Patriarchate_of_Alexandria_and_all_Africa, a zdjęcia biskupów znajdują się w http://www.patriarchateofalexandria.com/index. php? module = content&cid = 004001 (po grecku).

Nie, rok 1980 („era internetu”), a najwcześniejsza data podana w linku to rok 1892. Pamiętam, że jako dziecko (faktycznie w 1980 r.) Czytałem raporty o greckiej działalności misyjnej w kościelnym biuletynie.
Ups. Mój błąd. Głosuj za.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...